De USM-methode – in sneltreinvaart op weg naar service excellence


De USM-methode is een managementmethode voor dienstverlenende organisaties. De methode beschrijft een gestandaardiseerd managementsysteem voor het inrichten van de organisatie, de werkwijzen en de middelen van een dienstverlener.
 
De methode is gebaseerd op bedrijfskundige principes, en is geschikt voor alle serviceorganisaties die in control van hun werkwijze, besturing en prestatie willen komen. Met de methode kan een organisatie de door haar geselecteerde practices naar behoefte geïntegreerd leren toepassen, in een stapsgewijze aanpak.
 
De methodische werkwijze van USM leidt tot een eenvoudig realiseerbare standaardisatie van de werkwijze van dienstverleners, die tot betere prestaties leidt, het regisseren van outsourcing optimaliseert, maar ook het samenvoegen van teams tot één uniform werkend shared service center ondersteunt. Zo’n shared service center kan vanwege de gevolgde standaardisatie meerdere disciplines omvatten.
 
De USM-methode wordt beheerd door de Stichting SURVUZ, en is in te zetten bij alle dienstverlenende organisaties, zoals zorg, overheid, financiën, ICT, onderwijs, telecombedrijven, etc.

Jan van Bon, voorzitter van de Stichting SURVUZ. De Stichting SURVUZ ondersteunt en stimuleert de verbetering van dienstverlenende organisaties. SURVUZ ontwikkelt en beheert daarvoor methoden en instrumenten die door dienstverleners kunnen worden gebruikt bij de verbetering van hun werkwijze.
 
 
Event locatie   Brabanthallen
Diezekade 2
5222 AK 's-Hertogenbosch Plan een route
Facility for Future wordt georganiseerd door 2XPO B.V., een werkmaatschappij van Libéma.© 2016 2XPO B.V.
Om je beter van dienst te kunnen zijn maakt 2xpo gebruik van cookies. Meer informatie